<Klachten Suprieur Index

Klachten Suprieur


ADSL werkt niet meer. Jaarcontract niet meer ongedaan te maken.

Zie TROS Radar, Forum, Pretium/Superieur 16-08-2010 10:41

Mijn vrouw heeft de overstap gemaakt naar premium bellen.
Dat zou goedkoper zijn en probleemloos.
Nu blijkt mij ADSL verbinding te verdwijnen en mijn provider gekoppeld te zijn aan KPN.
Contact hierover opgenomen met Superieur.
Die legt het hele verhaal terug bij KPN en bij mij en mijn provider.
Zij hebben alleen een telefoonnummer overgenomen.

Nu moet ik mij in allerlei bochten wringen om dit weer recht te zetten en het vermeende jaarcontract ongedaan te maken. Wat een gelazer.

Ik ben echt benieuwd hoe superieur de reactie gaat worden.
Als die superieur is dan laat ik het jullie weten.

Kosten ATA-kastje 45 euro niet teruggestort. Telefoon werkt niet meer.

Zie Meldpunt Telecomklachten, Pretium/Superieur 13-08-2010

Pretium raadde ons aan om voortaan te bellen via Internet.Zusterbedrijf Suprieur zou dit kosteloos verzorgen en eenvoudig zelf aan te sluiten.
Echter bij ons werkte het niet en nu zitten we van af 21-07-2010 zonder vaste telefoon.
Er is gebeld en geschreven naar Suprieur en Pretium maar tot vandaag 13-08-2010 nog steeds geen telefoon.
Het aansluitkastje is weer terug gestuurd,maar de borg van 45,- euro is nog niet terug gestort.
Beide rekeningen zijn reeds geblokkeerd.
Wij ondervinden hier veel extra kosten.

Kosten ATA-kastje 45 euro niet medegedeeld. Telefoon werkt niet meer.

Zie VARA Kassa, Vraag, Superieur Digitaal Bellen 20-06-2010 22:30

Als klant van Pretium ben ik meerdere malen door Pretium benaderd, om over te stappen naar hun zuster ondernemiing Superieur.

Uiteindelijk hebben we dat gedaan je krijgt na +/- 7 dagen een pakketje thuis, met daarin een kastje ATA genaamd een de voorwaarde, daarin staat o.a dat het kastje �45 kost, dit word bij de telefonische verkoop niet vermeld, verder staat er in dat je binnen 7 dagen op kunt zeggen.
Omdat wij meerdere telefoons in huis hebben was de aansluiting lastig, daar is toen iemand voor geweest en heeft het aangesloten met een splitter.
Omdat er problemen bleven met de aansluiting is er diverse keren contact geweest met de technische onderdsteuning, aanvankelijk ging het met de gespekken goed, maar was er steeds een vreemde beltoon, wat inhield dat de telefoon 驮 of twee keer overging, waarna er vervolgens enkele seconde geen beltoon was waardoor je dacht dat er oproep meer was om vervolgens weer heel onregelmatig een beltoon te horen.
Na daar opnieuw over gebeld te hebben heeft de betreffende persoon mij de opdracht gegeven de stroom van het ATA kastje af te halen en vervolgens weer aan te zetten, hij deed dan wat in de aansluiting.
Toen dit niet verbeterde belde ik opnieuw en gaf hij dezelfde opdracht, hij zou de instelling dan terug zetten, waarna ik gebeld zou worden voor een oplossing.
Vanaf dat moment hebben wij geen telefoon meer.
Na diverse keren mobiel te hebben gebeld, krijg ik te horen dat ze uitzoeken wat het probleem is, waarna ze wel zullen bellen.
Dit heeft vrijdagmiddag plaats gevonden. nu is het zondagavond en hebben we nog niets gehoord en hebben we nog steeds geen telefoon.

Misleiding van oudere via telefonische werving, geen internet, geen bevestigingsbrief, ontbinding niet meer mogelijk

Zie Consumentenbondforum - Suprieur bellen abonnement, 06-01-2010 00:37

Ik heb vandaag voor mijn moeder een pakje bij postkantoor opgehaald.
Bij het uitpakken bleek er een ATA in te zitten van Suprieur, omdat mijn moeder blijkbaar op 3 december gebeld is door dit bedrijf, en ze volgens hun een toezegging heeft gedaan om over te stappen op internetbellen.

Mijn moeder is 86 jaar, slechthorend, en Alzheimer pati뮴.
Doordat ze slecht hoort zegt ze geregeld ja, terwijl ze de vraag niet gehoord heeft. Bovendien is ze door de Alzheimer het gesprek na vijf minuten al vergeten.

We kwamen er vandaag door toeval achter, doordat we het pakketje opgehaald hebben, dat ze een superieur bellen abonement aangesmeerd heeft gekregen, waar echter geen schriftelijke bevestiging van is ontvangen

Het gesprek met mijn moeder heeft op 3 december plaatsgevonden, en pas op 22 december is de ATA naar haar verstuurd.
De wettelijke bedenktijd van 7 dagen was hierdoor allang verstreken.
Mijn moeder was het telefoongesprek al snel vergeten.

Ik heb na het openen van het pakket direct met Suprieur (0900-7877438) gebeld, en het geval uitgelegd.
De medewerkster was niet voor rede vatbaar, mijn moeder zit aan het abonnement vast volgens haar, omdat de wettelijke 7 dagen bedenktijd allang verstreken waren.
Heb haar toen wel verteld dat mijn moeder al zeer op leeftijd is, Alzheimer heeft, en bovendien geen internetverbinding heeft, dus wat moet ze er mee.

Haar advies was om via de huisarts een bewijs te krijgen dat mijn moeder Alzheimer heeft, en dus eigenlijk ontoerekeningsvatbaar is.
Wat betekent dat wij er extra tijd en energie in moeten steken, terwijl zij dat abonnement aangesmeerd hebben.

De medewerkster heeft me beloofd om dit probleem met haar leiding te overleggen, en dan contact met ons op te nemen.

Eigenlijk is het toch godsgeklaagd dat dit allemaal maar kan, het zou verboden moeten worden.
Voor het zelde geld wordt haar een nieuwe auto aangesmeerd, terwijl ze niet eens een rijbewijs heeft.

Ik hoop dat er eindelijk eens aktie wordt ondernomen tegen dit soort wanpraktijken.
Hoeveel oudere mensen zullen er zijn die er ook ingetrapt zijn, en die geen kinderen hebben die er werk van maken?


Misleiding van oudere via telefonische werving, extra telefoonbel werkt niet, geen coulance 72+, ontbinding niet meer mogelijk

Zie TROS Radar - Pretium Telecom en dochter Suprieur, 06-01-2010 16:35

Mijn ouders bellen al jaren met Preetium Telecom, via de analoge lijn van de KPN. No problem !
Nu echter heeft een dochtermaatschappij van Pretium, genaamd Suprieur, zijn intrede in de grote wereld gedaan, en zij bieden Internetbellen aan voor klanten van Pretium.
Nog geen probleem, zou je zeggen..........
Helaas dus wel !
Mijn ouders werden per brief benaderd door Suprieur of ze interesse hadden in internetbellen via Suprieur. Deze brief werd door mij, dochter, gelezen en ik heb met Suprieur gebeld. Ik heb hun uitgelegd dat mijn ouders NIET via de kabel kunnen bellen omdat ze dan het gewenste signaal (via analoge lijn die een extra telefoonbel aanstuurt in verband met slechthorendheid) niet meer kunnen ontvangen. Dit signaal is onmisbaar voor de extra bel.
De "meid" die ik aan de lijn had, meldde mij dat ze alles begreep, en dat ze alles in de computer gezet had en dat mijn ouders niet meer benaderd zouden worden inzake Suprieur Internet Bellen.
Helaas, niets is minder waar.
Een poosje later werd mijn vader gebeld met de mededeling of hij de informatieve brief inzake Suprieur Internet Bellen wel ontvangen had. Mijn vader (80+) wist echter op dat moment even niet waar het over ging en zei dat hij de brief niet gekregen had. Blijkbaar is toen gestart met het opmaken van het contract en er werd door de callcentermedewerker gevraagd of hij een nieuwe brief (lees contract) mocht sturen. Bandje werd gestart...........voicelog...........en mijn vader antwoordde dus volmondig JA. Tuurlijk.........een nieuwe informatieve brief, kan toch geen enkel kwaad ?
Jammer genoeg was deze brief dus een contract en dien je dit binnen 7 werkdagen te annuleren mocht je je toch niet willen abonneren.
Mijn ouders lezen de brief wel, maar beseffen niet dat dit een contract is.
Het blijft even liggen totdat ik de brief in handen krijg.
Helaas is de opzegtermijn al verstreken. Nu hoor ik u denken...........7 dagen wordt in de coulanceregeling voor ouderen van 72+ toch omgezet naar 3 maanden ? Helaas, ik moet jullie teleurstellen.
De coulanceregeling die Pretium met haar klanten heeft, kent Suprieur niet. Zij hanteren NIET dezelfde voorwaarden als het moederbedrijf.
En zo zit mijn vader vast aan een contract van 驮 jaar Internetbellen waar hij helemaal niets mee kan doen !
De ATA (kastje voor signaal van modem naar telefoon) is geleverd en ook inmiddels al afgeschreven van de rekening, wel 45,00 euro.

Wij stappen morgen, 7 januari 2010 naar een advocaat, want bellen met zowel Suprieur als Pretium klantenservice heeft totaal geen resultaat opgeleverd. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd door beide bedrijven en op het hart gedrukt dat je een BRIEF moet schrijven.........telefonisch gaat dit niet !
Nee, maar wel TELEFONISCH mensen contracten opdringen, dat kan dus blijkbaar wel. Wat een omgekeerde wereld, vind ik dit.
Het zou bij de wet verboden moeten worden om mensen van 65+ nog mondeling contracten aan te laten gaan. Er is een volwassenregeling vanaf 18 jaar, maar deze zouden ze ook omgekeerd kunnen stellen bij mensen van 65 jaar of ouder. Is het hier iemand met mij eens ?
U weet toch ook dat iemand van 80 of ouder niet meer alles begrijpt (zeker niet zo'n snelle callentermedewerkers-stem) en het niet kan volgen......?


Contract voor oudere via telefonische werving, moeilijke installatie, 6 euro per maand extra lijn kosten

Zie TROS Radar - Suprieur bellen wat een drama, 16-01-2010 17:20

Sinds 2009 is mijn vader heeft mijn vader besloten om lid te worden van Pretium telefoon. toentertijd had ik (dochter) nog niet veel over pretium gehoord en gingen er dus geen alarmbellen rinkelen. Het aansluiten van pretium is vrij vlot en zonder al te veel problemen verlopen. Nu is mijn vader in december echter benaderd door de dochterfirma suprieurbellen. Ik heb hem meteen gezegd dat het voor mij niet helemaal duidelijk is wat het voor een bedrijf is en of het wel zo'n slim idee is om zich te abonneren. Uiteindelijk heeft hij via telefonisch contact toch toegezegd om het starterspakket te laten komen, hierbij werd gezegd dat het binnen een periode van 7 dagen opgezegd kon worden. Toen we het pakket binnenkregen (11januari) ben ik aan de slag gegaan met de ATA, dit was nog helemaal niet zo simpel als er gezegd werd en het heeft mij even tijd gekost om uit te zoeken wat de bedoeling was. Uiteindelijk hebben wij geconcludeerd dat het ons niet lukte. De volgende dag belde mijn vader de service desk (15ct per minuut en het duurt standaard minimaal 5 min voordat je uberhaupt iemand aan de lijn hebt). In de brief stond dat er een monteur gebeld kon worden als de installatie niet lukte, zo gezegd zo gedaan. De monteur zou 22 januari komen. Op 14 januari krijgt mijn vader echter een brief dat het activeringssignaal van de ATA 15 januari ingeschakeld zal worden. Wij dachten toen dat zal wel niet gebeuren aangezien we voor een monteur gebeld hebben. Wat blijkt 15 januari hebben mijn ouders geen kiestoon meer en kan er niet gebeld worden. Ik weer met de servicedesk gebeld, het was een storing en de servicemonteur werkt niet op vrijdag, hij zou zaterdag bellen en proberen om het probleem op te lossen. Geen excuses niks. Ik heb savond na mij werk nog eens geprobeerd om de ATA aan te sluiten wat ook lukte. Een hoop drama maar het probleem was opgelost dachten we, vanaf nu goedkoper bellen, joepie!
FOUT: vandaag ontvangt mijn vader een brief van de knp, onze internetprovider. aangezien mijn vader niet meer belt via kpn zijn zij genoodzaakt om een adsl abonnement 29,95 p maand om te zetten naar een ander abonnement van 35,95 p maand. bye bye goedkoop bellen als we opeens 6 euro meer knp adsl moeten betalen(wat nog niet eens draadloos is, dus een vrij oud abonnement) ik weet na al dit gedoe niet meer wat er gedaan kan worden, wat zijn onze rechten, welke stappen kunnen we ondernemen om suprieur bellen op te zeggen. Ik las in een ander forum dat er bij onvoldoende uitleg van de gevolgen van het overstappen naar een andere provider binnen drie maanden opgezegd kan worden?


Telefonische werving ondanks aanmelding Bel-me-niet-register, geen bevestigingsbrief, ontbinding niet meer mogelijk

Zie Consumentenbondforum - Suprieur bellen??, 20-12-2009 23:49

Dank voor het uiten van Uw klacht - het bevestigt mijn vrees dat ik me heb laten verleiden door een telefonische verkooptruc van een dubieuze organisatie. (En dit terwijl ik me ongeveer twee jaar geleden heb laten registreren om geen tel. aanbiedingen te krijgen).

Medio november ben ik gebeld door Suprieur met het aanbod om via mijn bestaande internetaansluiting voor ongeveer de helft van mijn huidige abonnementskosten bij Pretium, te kunnen telefoneren - met behoud van mijn tel.nr. (8,45 ipv 15,45).

Ik zou een brief krijgen waar e.e.a. duidelijk zou staan beschreven, en een week tijd krijgen om dit aanbod te beoordelen.

Zonder eerst deze brief te hebben ontvangen, kreeg ik op 4 dec. de Analoge Telefonie Adapter (ATA) toegezonden - met uitleg hoe deze te installeren.

Op dezelfde dag is 45 euro van mijn rekening afgeschreven als 'incasso borg ATA voor voip eenmalige incasso suprieur BV'.

Op de site www.suprieur.nl valt geen nadere uitleg te lezen zonder eerst in te loggen met de in de brief gegeven gebruikersnaam en wachtwoord.

Omdat ik inmiddels betwijfelde of het verstandig zou zijn mijn internetaansluiting van internl.net te belasten met een andere 'provider' voor telefonie, belde ik enkele dagen later met de helpdesk van Suprieur (0900-7877438).
Daar vertelde 'Michiel' mij dat ik voor een jaar vast zat aan een abonnement omdat ik niet tijdig had gereageerd op de mij eerder toegezonden brief - die ik niet had ontvangen, maar hoe bewijs je dat?


Ontbinding niet meer mogelijk, afsluiting telefoonlijn

Zie www.belazerdophetnet.nl - Nieuw telecombedrijf, 5-11-2009 23:17

Mijn vader is aangemeld bij een telecombedrijf waarbij hij goedkoop kan bellen en internetten. Nu werd hij door een dochteronderneming benaderd met een aanbieding waarbij bellen en internetten n�g goedkoper werd. Mijn vader had hier wel interesse in en bestelde een zogenaamd ATA-kastje (een soort splitterkastje) 鮠een installatiemonteur. Toen de monteur het ding kwam installeren, bleek dat het een hele klus was om de internetlijn op dat kastje aan te sluiten, dus mijn vader zegde de deal af. Hij stuurde het kastje terug naar het bedrijf (in afwachting van terugstorting van zijn borg ᠴ5 euro), en stelde het bedrijf telefonisch in kennis van de afgezegde deal. Wat bleek toen hij het bedrijf aan de telefoon had... Zij hadden vast zijn telefoonlijn 'afgesneden'.. Vanaf vandaag is de huistelefoon van mijn vader niet meer bereikbaar en kan hij zelf ook niet meer bellen. Volgens het bedrijf duurt het 2 weken om bij de welbekende telefoonlijnverstrekker een nieuwe lijn aan te vragen en tot die tijd moet hij maar mobiel bellen. Maar dat gaat ontzettend in de kosten lopen natuurlijk!

Bedankt voor jullie snelle reacties. Het gaat hier om Suprieur B.V., een dochteronderneming van Pretium Telecom. Met Pretium heeft mijn vader nog nooit problemen gehad, maar.. In deze tijd wil iedereen wel wat besparen en een aanbod van nog geen tientje per maand is dan ook aanlokkelijk.


Dreigende ADSL-afsluiting KPN/Tele2

Zie gathering.tweakers.net - Dreigende ADSL-afsluiting KPN/Tele2, 14-10-2009 21:14

Al enkele jaren maken we thuis gebruik van telefonie van Pretium, terwijl we voor internet tegenwoordig Tele2 hebben (was vroeger Zonnet, later Versatel en nu dus Tele2, ADSL connected by KPN). We krijgen voor het internet dus een factuur van KPN en een factuur van Tele2. Nu heeft zich het volgende probleem voorgedaan. Mijn vader heeft gereageerd op een aanbieding van Pretium om te gaan bellen via internet. Dit biedt Pretium sinds kort aan via een dochteronderneming: www.suprieur.com. Inmiddels zijn we hier thuis op aangesloten, werkt ook. Het probleem is echter dat we gisteren een brief van KPN kregen dat onze telefoonverbinding wordt afgesloten. Dat klinkt wel logisch. Echter, er stond ook bij dat tevens onze ADSL-verbinding wordt afgesloten!

Ik snap dus niet waarom ook de ADSL-verbinding wordt afgesloten. Mijn vader heeft geen opdracht gegeven aan wie dan ook om het ADSL-abonnement op te zeggen o.i.d. Nu heb ik gebeld met Tele2, en die zeggen dat dit gebeurt omdat als je gaat bellen via internet dit altijd gebeurt. Ik weet niet goed of dit waar is. We hebben de helpdesk van KPN ook verschillende keren gebeld, maar elke medewerker zegt daar weer iets anders. De 驮 zegt dat onze ADSL-verbinding daadwerkelijk afgesloten gaat worden, terwijl de ander zegt dat de brief wat dit betreft niet klopt. Is er iemand op dit forum die mij kan vertellen hoe de vork in de steel zit? Ik zou daar echt enorm mee geholpen zijn. Heb nu echt geen flauw idee of ik binnenkort geen ADSL-verbinding meer heb met alle narigheid vandien...